زندگی معلول با خوشنویسی
زندگی معلول با خوشنویسی
خورشید باش فقط خورشید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زندگی با خوش نویسی و آدرس shoreshekaste.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 بر اساس آمارها هم اکنون 2.7 درصد یا حدود یک میلیون تن در کشور معلول هستند که به دلیل سه دهه جنگ؛ بیشتر آنان معلولیت فزیکی دارند.
در افغانستان اکثراً مردم، معلولان را انسان های قشر دوم و ناتوان می دانند و فقط با دید ترحم و تاسف به آنان نگرسته می شود.
در حال حاضر ده درصد نفوس جهان را معلولان تشکیل می دهد که 80 درصد آنان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.
به باور کارشناسان؛ افراد معلول ناتوان نبوده بلکه دارای محدودیت می باشند و درصورتیکه امکانات و سهولت های در اختیار معلولان قرار گیرد، آنان مانند سایر افراد عادی جامعه و حتی شاید خوبتر از آنان عمل خواهند کرد.
اما آنگونه که ورزش برای صحت مندی و سلامتی انسان ها خیلی موثر خوانده می شود؛ انجام ورزش برای صحتمندی و رشد توانایی معلولان نیز مهم به حساب می آید.
ما در این گزارش به اهمیت ورزش برای معلولان و اینکه چه تغییراتی را ورزش توانسته است در وجود معلولان ورزشکار به میان آورد، پرداخته ایم.
شماری از معلولان می گویند که پس از روی آوردن به ورزش، تغییراتی زیادی در وجود آنان به میان آمده و همگام با سایر افراد عادی جامعه رفتار و کار می کنند.
اما آنان از نبود امکانات و سهولت ها و عدم توجه دولت بر زمینه سازی ورزش برای معلولان انتقاد می کنند.
معلولان ورزشکار؛ به سایر همنوعان خودشان توصیه می کنند که گوشه نشینی دردی را دوا نمی کند بلکه باید در جهت توانمندی خود و از جمله روی آوردن به ورزش اقدام کنند.
موسسه ابرار که برای معلولان کار می کند، زمینه ورزش را برای ده ها معلول در بخش های بایسکل رانی، فوتبال، والیبال، کرکت و سایر رشته های ورزشی فراهم کرده است.
شماری از معلولان ورزشکار در ولایت ننگرهار در مورد اهمیت ورزش برای معلولان و اینکه پس از روی آوردن به ورزش چه تغییراتی در توانمندی فزیکی  و روانی آنان به میان آمده چنین می گویند:
صدا... 
در این حال داکتر عبدالبصیر رئیس موسسه ابرار می گوید که ورزش برای تمام افراد مخصوصاً معلولان ضروری است و ضامن سلامتی انسان هاست.
آقای بصیر می افزاید که موسسه ابرار از سال ها به این سو در افغانستان فعالیت می کند و در کنار فراهم کردن خدمات سواد آموزی، حرفوی، کمک های اولیه طبی؛ زمینه ورزش را نیز برای معلولان فراهم کرده است.
به گفته او، معلولانی که به همکاری این موسسه به ورزش روی آورده اند، تا اکنون در چندین مسابقات ملی و بین المللی شرکت کرده و نتایج خوبی نیز بدست آورده اند.
اما رئیس موسسه ابرار می گوید که معلولان ورزشکار به امکانات و سهولت های زیاد نیاز دارند و درصورتیکه درقسمت زمینه سازی برای ورزشکاران معلول توجه شود، از یک سو باعث رشد و صحتمندی آنان می گردد و از سوی دیگر این معلولان دستاوردهای زیادی ورزشی خواهند داشت.
صدا....
با این حال دیده می شود که معلولیت ناتوانی نیست و در صورتیکه آنان بخواهند و سهولت های در اختیار شان قرار گیرد، می توانند مانند سایر افراد عادی جامعه عمل کنند.
از سوی دیگر ورزش نیز می تواند به عنوان یکی از گزینه های عمده برای توان بخشی معلولان و رشد توانایی فزیکی و روانی آنان به کار گرفته شود.
درعین حال جامعه نیز باید دیدگاه منفی نسبت به معلولان را عوض کند و همچنان دولت در قسمت توان بخشی معلولان و از جمله فراهم کردن زمینه ورزش برای معلولان توجه جدی کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:33 ] [ فرشته جمشیدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 24709
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1